طرح «کاهش ساعات کاری کارمندان دولت» همچنان بلاتکلیف ماند اعمال قانون ۱۹۸۹ خودروی حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۲ نفر درتصادفات شبانه روز گذشته (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محسنی اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرد مجلس تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را تصویب کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود
سرخط خبرها

یادگار امام (ره): جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین میراث امام راحل است| حفظ جمهوریت را باید نصب‌العین خود قرار دهیم

  • کد خبر: ۱۶۷۶۱۹
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
یادگار امام (ره): جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین میراث امام راحل است| حفظ جمهوریت را باید نصب‌العین خود قرار دهیم
یادگار امام (ره) گفت: جمهوری اسلامی یک کالبد مقدسی است که در قالب قانون اساسی شکل گرفته متشکل از دو قید بسیار مهم است، یکی آحاد مردم است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سال گذشته رهبری فرزانه انقلاب تعبیری داشتند که کلمه قصاری بود که می‌تواند نقشه راهی برای مردم و آینده نظام باشد. ایشان فرمودند امام جان و روح انقلاب اسلامی است. این یکی از زیباترین تعابیر درباره امام و نظام برآمده از مجاهدت‌های عمر طولانی امام و زحمات طاقت فرسای مردم و تلاش بی‌وقفه روحانیت شیعه و مجاهدت‌های مستضعفین جهان را این جمله بیان می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش بزرگ‌ترین میراث امام راحل است. جمهوری اسلامی یک کالبد مقدسی است که در قالب قانون اساسی شکل گرفته متشکل از دو قید بسیار مهم است، یکی آحاد مردم است.

یادگار امام با اشاره به توجه امام راحل به نقش مردم و بیداری دل‌های آنان، اظهار کرد: امام راحل فقط و فقط به بیداری دل‌های مردم توجه داشت و انقلابی پدید آورد که بی‌تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است. جمهوری اسلامی یک نظامی است که برآمده از خواسته‌های مردم است و حفظ جمهوریت را باید نصب العین خود قرار دهیم.

سیدحسن خمینی با اشاره به تاکید رهبری انقلاب به حفظ سلامت و امنیت و رقابت و مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: رکن دوم این نظام اسلام است و امام یک فقیه هم بود. فقه ما بن‌مایه این نظام است، اما امام هم به نقش زمان و مکان در اجتهاد بود نه یک فقه خشک و درجازننده. فقه پویا که توان حل مشکلات جامعه را دارد مورد تاکید امام بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصول اساسی جمهوری اسلامی عزتی است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد. در طول تاریخ ۲۰۰ سال اخیر هیچ دوره‌ای مانند دوره جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم. تلخی عزل و نصب حاکمان ما به دست بیگانگان بوده است و آخرین حاکم جائر سلطنت با تصمیم سلاطین و سفرای غیرایرانی ایران را ترک می‌کند.

یادگار امام با بیان این‌که جمهوری اسلامی نظامی است که باید حتماً مردم در زندگی در آن احساس رفاه کنند، تاکید کرد: همت همه در این باید باشد که رفاه را پدید آورند. نقاط ضعفی هست، اما نقاط امیدی هم هست و مهمترین آن توان و قدرت مردم است. امروز در جمهوری اسلامی با نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده‌ای پیش رو داریم که باید تلاش کنیم با درس از گذشته‌ها، آینده‌ای شیرین بسازیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->